הובי אלטר

עיצב תרבות גלישה שלמה

הובי אלטר

לעצב תרבות גלישה שלמה

האם יש אדם אחד שאתה יכול להצביע עליו ולהגיד בבטחה: זה האדם שהשפיע כמעט על כל דבר שאני מכיר ואוהב בספורט הגלישה כפי שהיא היום?

חברים! התשובה היא הוברט "הובי" אלטר.

השם מצלצל? לא. נסו את זה: מהשייפרים הראשונים של גלשני העץ, תחרויות גלישה, המצאת מכונת השייפינג הראשונה, ממציא גלשני קצף הפולי-יוריטיין, ייצור גלשנים מאסיבי, ספונסרים, סקייטבורד ועוד ועוד ועוד…

תחילתו של עידן חדש

ב1950 "הובי" הצעיר ביקש מאביו להוציא את המכונית מהגראג´ על מנת שיוכל לשלב את שתי אהבות שלו: ים ועבודת עץ – ומפה היסטורית הגלישה נכנסה לעידן חדש.

בגראג´ הוא מתחיל לבנות בשביל חבריו גלשנים מעץ בלזה באורך של 9.0ft (שיותר מזכירים יצירות מופת מכל דבר אחר). הגלשנים עובדים מצויין במים והחלום הפשוט שלו של "לא להתרחק מהים" בהתהוות מלאה. שנתיים מאוחר יותר וכמות אדירה של נסורת, הוא מגשים את חלומו ופותח את חנות הגלישה הראשונה בדרום קליפורניה.

ב1958 הובי וחברו הטוב גורדון קלארק (שייסד מאוחר יותר את חברת Clark Foam) מתחילים להתנסות בחומרים שונים לייצור גלשנים ובסוף מייצרים גלשן שעשוי מגוש קצף הפולי-יוריטיין וציפוי פייברגלאס. התוצאה הינה גלשן קל מהיר ובעל יכולות תמרון ותגובה מצויינות, שונות לגמרי מגלשני העץ המסורתיים והכבדים.

למרות שבהתחלה קהל הגולשים נזהר "מהמוצר החדש", מהר מאוד ההמצאה מביאה לשינוי כולל ומהפכני בעולם הגלישה. ייצור גלשנים נעשה מהיר וקל יותר, הגלשנים נעשים זמינים יותר ויכולות הגלישה במים משתפרות מקצה לקצה.

למעשה המצאה זו מביאה לאחת התפניות המשמעותיות ביותר בספורט מכיוון שהגלשן הקל מאפשר עכשיו גם לילדים, נערים ובחורות לגלוש (שבעבר יתקשו מאוד בסחיבת גלשני העץ הכבדים למים). וכך, יותר ויותר גולשים מצטרפים לספורט וישנו גידול דראסטי בביקוש לגלשני Hobie.

זוהי עובדה מרשימה שגם בעידן הטכנולוגי הנוכחי ייצור הגלשנים המאסיבי עדיין מתבצע בעזרת חומרי קצף הפולי-יוריטיין והפייברגלאס ועדיין נמצא תחליף מועדף על מרבית הגולשים המקצועיים.

הובי עושה גלאסינג לגלשני קצף הפולי-יוריטיין "החדשים" שהמציא יחד עם גורדון קלארק 

hobieglassing
hobieglassing

גלשני "הובי" – הבית של אגדות הגלישה

"הובי" באופן טבעי הפך להיות הבית של הגולשים הטובים והמשפיעים ביותר בספורט, שמות כגון פיל אדוארדס, ג´ואי קבל, קורקי קרול, מיקי מונוז, מייק הינסון, רינולדס ייטר, דואי וובר, ברוס ג´ונס ועוד רבים אחרים.

הובי הבין כבר אז את החשיבות בטיפוח כוכבי הגלישה והקפיד לתת להם ספונסרשיפ בתחרויות ובמה לייצר את המודלים האישיים שלהם (ואכן רובם נהפכו מאוחר יותר לשייפרים מוצלחים בעצמם).

pedwards_inside[1]

למעשה הדמיון והחשיבה "מחוץ לקופסה" של הובי בשילוב עם הפידבק של הגולשים הטובים בעולם הביא לתרבית של חידושים, שיפורים ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר בייצור הגלשנים. אלו נשארו ונשמרו בתפיסת העולם של גלשני הובי ולכן ממשיכים גם היום למשוך כוכבים צעירים כגון טיילר וורן, פיל ראג´זמן, גארי לארסון ועוד.

sCarroll_Corky1965_Kampion_p105_Stoner_inside[1]

דמיון וחדשנות ללא הפסקה

המוח של הובי אלטר לא הפסיק לעבוד לרגע. במהלך שנות ה 60 הובי תיכנן את הואריציה שלו לקטמרן והצליח לייצר סירת מפרש קלה, מהירה וכיפית אשר זכתה להצלחה מסחרית גדולה בקרב חובבי הים. חידושים נוספים באו לאחר מכן וכללו בין השאר את המצאת הסקייטבורד, הגליידרים, סירות שיוט ועזרי גלישה אין ספור.

באחד מהמצאותיו פרי דמיונו – גלשן עם מנוע

hobie alter moto surfboard[1]

במשך ה-50 שנה האחרונות ההשפעה של הובי אלטר על עולם הגלישה היתה אדירה וחשובה להתפתחות התעשייה ועיצוב תרבות הספורט כפי שאנו מכירים אותו היום. אך אולי יותר מכל דרך מחשבתו, תעוזת החדשנות, ובעיקר עשייתו האין-סופית ביטאה את הייחודיות באהבתו לים ולאנשים שבספורט.

השארת תגובה