הגלשן הראשון

לעשות בחירה מוצלחת

הגלשן הראשון

קודם כל להנות

גלישת גלים זה ספורט מאתגר. במידה והינך מעוניין ברצינות ללמוד וליהנות מהספורט, תשמח לשמוע שכל גולש מתחיל עבר את השלב הראשוני הזה. לכן התעודד וזכור שכשמתחילים צריך לדעת ששם המשחק הוא סבלנות, בטיחות, התמדה וכמובן הנאה (גם מהשלב ההתחלתי).

בהצטרפותך לספורט הגלישה, בחירת גלשן הראשונה שלך תהיה הבחירה החשובה ביותר עבורך. גלשן נכון ומתאים יעזור לך לעבור ולהתגבר בצורה הקלה, הבטוחה והמהנה ביותר על השלב הראשוני (שיכול להיות קשה ומביך). המטרה החשובה ביותר בגלשן הראשון היא לתרום ולחפות על הקשיים והאתגרים בהם נתקל הגולש בשלביו הראשונים. אספנו לכם טיפים שיעזרו לכם בבחירת הגלשן הראשון.

הגלשן "האופנתי" הוא לא בשבילך

למתחילים, חשוב וכדאי להמנע מהפיתוי לקנות גלשן "אופנתי" או מתקדם מידי לרמתם אשר יכול להפחית מההנאה והיכולת להתפתח בגלישה. גרוע מכך, הרבה גולשים מתחילים פורשים כבר בשלב הראשוני מתסכול ואכזבה מבלי להבין שהגלשן שבו הם משתמשים פשוט מטרפד את הצלחתם.

לחלקכם, קניית גלשן יכול להיות צעד לא פשוט. על מנת להקל ולהצליח בבחירתכם, מומלץ להעזר במדריך לבחירת גלשן, לעיין בקטגורית מאפייני עיצוב הגלשן ולהעזר בחנויות מנוסות (המספקות שרות איכותי כגון אחריות, מידע, אפשרות לבצע החלפה, הדרכה וכו´). בכל מקרה, במידה והחלטתם לקנות גלשן (חדש או משומש), השקיעו את כספכם בבחירה חכמה ונכונה.

להתרכז בעיקר

לגלשן גלים יש הרבה מאפיינים חשובים שמומלץ לקחת בחשבון, אך יתכן שלחלקכם יהיה זה קשה להבין כיצד בכלל בודקים גלשן ומזהים את הדברים החשובים בו. לשמחתכם תבנית המתאר של הגלשן יכולה לספק מידע רב על רמת ההתאמה של הגלשן לכם. תבנית המתאר מתארת את הקווים החיצוניים של הגלשן. לגולש המתחיל חשוב שתבנית המתאר הכללית תהיה מעוגלת (לא בעלת פינות חדות כגון אף וזנב חדים). בשלב הראשוני, אין זה חכם או הגיוני להסתכן בפגיעה פיזית מעיצובים שאינם מוסיפים משמעותית ליכולת הביצוע. במידה ותכונות אלו קיימות בגלשן, ישנו ציוד המגן על הגולש מפני פגיעה כגון ה Nose Guard, Fin Guard וכו´.

בתבנית המתאר שימו לב לשלושת הפרמטרים: אורך, רוחב ועובי. לאלו ישנה השפעה מכרעת על הצלחת הגולש המתחיל ומתן חווית גלישה מהנה. באופן עקרוני ככל שמאפיינים אלו גדלים, כך משתפרת יכולת היציבות, השליטה והחתירה של הגולש. בנוסף, פרמטרים אלו יעזרו לגולש לבנות את הבסיס הנכון והכישורים ההכרחיים לפתח ולהעלות את רמת הגלישה. קביעה מדויקת של מאפיינים אלו תלויה כמובן במידות הגולש עצמו, כושר גופני ועוד. קטגורית מדריך לבחירת גלשן יכולה לספק הערכה טובה לגבי מידות האורך, הרוחב והעובי המתאימים לך. מומלץ גם להעזר בשייפר מנוסה אשר יוכל להמליץ על שאר המאפיינים ולבנות גלשן נכון המתאים לך.

בהצלחה!

יש לכם שאלה, עצה, המלצה, כיתבו אלינו ב"צור קשר".

למבחר הגלשנים שלנו לחץ כאן>

השארת תגובה