חליפות גלישה

כל מה שרצית לדעת

חליפות גלישה

מה חשוב בחליפת גלישה?

ישנם הרבה סוגים וסגנונות של חליפות גלישה. חליפות שלמות וחליפות בשני חלקים, עם שרוולים ארוכים וקצרים, צווארון גבוה ונמוך, מחומרים שונים ובעובי שונה. בחירה נכונה של חליפת גלישה יכולה לשפר את משך הזמן שאנו גולשים ולצמצם את ה"סבל" של גלישה במים קרים.

האלמנטים החשובים בבחירת חליפת גלישה הם חום הגוף וגמישות התנועה. בעבר, גולשים נאלצו להתפשר על גמישות תמורת חום, כלומר, חליפת גלישה יותר מחממת היתה פחות גמישה ולהפך. עם השנים חלה התפתחות בטכנולוגיית החומרים ובתהליכי הייצור והגימור של החליפות. דבר אשר הוביל לשיפור משמעותי באיכות חליפות הגלישה וצמצם את הצורך להתפשר על גמישות בעבור חום גוף.

בכדי שתוכל לבחור בחליפה הטובה ביותר בשבילך, להלן מס´ עצות:

התאמה לגוף

אז כיצד חליפת גלישה מחממת? ע"י כך שהיא לוכדת שכבה דקה של מים קרים בין החליפה לגוף, הגוף מחמם את שכבת המים הלכודה אשר אז משמשת כשכבת בידוד השומרת על חום הגוף. כמות המים הנמצאת בין הגוף לחליפה מתארת את רמת ההתאמה של החליפה לגולש.

באופן אידיאלי, חליפת גלישה צריכה להיות צמודה לגוף אך ללא הגבלה בתנועה. חליפת גלישה שאינה יושבת טוב על הגוף, גורמת להיווצרות "כיסי מים", ובכל פעם שהגוף יבוא במגע עם המים (חתירה, נפילה מהגל וכו´), הגולש ירגיש זרימת מים קרים ומייסרת. לכן, התאמת החליפה לגוף חשובה ויש לתת עליה דגש.

בזמן מדידת החליפה הקפד להזיז, ולכופף ולהניע את הגוף בכל טווחי תנועות הגלישה. החליפה צריכה להרגיש כמו שכבת עור נוספת. המנע מחליפת גלישה המרגישה משוחררת, לוחצת, חונקת, משפשפת וכו´, תחושות אלו רק יתחזקו בהכנסך למים.

תפרים, רוכסנים והדבקות

עקרון מנחה: כמה שפחות, יותר טוב

תפרים, רוכסנים והדבקות יכולים להיות נקודות התורפה של החליפה וישפיעו על חוזק, גמישות, חום הגוף ואורך חיי חליפת הגלישה.

תפרים וקווי תפר צריכים להיות חלקים, רכים, גמישים ואטומים למים ככל שניתן. ישנן חליפות המשתמשות בטכניקה משולבת של תפר/הדבקה להגברת החוזק תוך שמירה על גמישות החליפה. חשוב גם לשים לב למיקום התפרים מפני שמיקום לא נכון עלול לגרום לשפשופים וללחיצות מיותרות ולא נעימות (במיוחד כאשר לובשים את החליפה לזמן ממושך).

בנוסף, מומלץ לשים לב למיקום הרוכסן בחליפת הגלישה (ישנן חליפות עם רוכסן קדמי, אלכסוני, לאורך הגב וכו´). רוכסן אינו נמתח ואינו גמיש ולכן יכול להגביל את חופש התנועה, לכן, חשוב בזמן המדידה וההתאמה להניע את הגוף ולבדוק אם הרוכסן מגביל את חופש התנועה.

עובי חליפת גלישה

כאמור חלה התקדמות משמעותית בסוגי ואופי החומרים שמהם מורכבות חליפות הגלישה ("גורטקס", "לייקרה", סוגי ניילון וכו´) ולכן, ניתן לייצר כיום חליפות דקות יחסית ומחממות יותר מאשר בעבר.

יחד עם זאת עדיין יש משמעות לעובי החליפה. ככל שהחליפה עבה יותר, כך היא תחמם יותר (יש יותר בידוד בין המים הקרים לגוף), אך גמישות התנועה תפחת. בדר"כ עובי חליפת גלישה ממוצע נע בין 2.0 ל 3.0 מ"מ. ישנן חליפות המשלבות עוביים שונים באזורים שונים בכדי להגיע למצב אופטימלי של גמישות וחום גוף (לדוגמא, עבה באיזור החזה והגב ודקה בגפיים).

איך לתחזק את חליפת הגלישה?

חליפת גלישה אשר מטופלת ומתוחזקת נכון, תוכל לשרת אותך לאורך זמן ועל הצד הטוב ביותר. להלן טיפים בסיסיים לתחזוק שוטף של חליפת הגלישה.

  • השתמש בחולצות לייקרה (Lycra) למניעת פריחה בעור. לא משנה כמה נוחה ומתאימה החליפה, גלישה לאורך זמן ובתדירות גבוהה תגרום בסופו של דבר לגירויים בעור. לכן, מומלץ ומשתלם להשקיע בחולצות לייקרה למניעת שפשופים, פריחות וכו´.
  • לאחר הגלישה כאשר פושטים את החליפה, אף פעם לא למשוך ולמתוח את החליפה (למשל, משיכה בשרוול בניסיון להחליק את היד החוצה). תמיד גלגל אותה מעליך בצורה הפוכה (כמו קליפה) כאשר החלק הפנימי נחשף החוצה.
  • לאחר כל שימוש חשוב לשטוף היטב את החליפה (צד חיצוני ופנימי) במים מתוקים. המצאות והצטברות מלח ים לאורך זמן יכולה לפגוע בחומר של החליפה ואף לגרום להתפוררותו.
  • לאחר השטיפה תלה את החליפה לייבוש על קולב מפלסטיק או עץ (קולב מברזל עלול להחליד) כאשר הצד הפנימי פונה החוצה. וודא שהחליפה תלויה ישר וללא קיפולים או קמטים בכדי למנוע "שברים" בחומר.
  • במידה והינך צריך לארוז את החליפה, גלגל אותה והמנע מקיפולים.
  • במידה ונגרם נזק לחליפה (קרע, תפר פרום וכו´), טפל בכך בהקדם האפשרי. החומר ממנו עשויה חליפת הגלישה הינו חומר גמיש, ללא טיפול, החומר ימשיך להימתח ויכול להגרם נזק משמעותי לחליפה. (מרבית היצרנים מספקים אחריות ושירות על קרעים, תפרים פרומים וכו´. נצל זאת).
  • הבא איתך לחוף ג´ריקן של מי ברז חמים, לאחר הגלישה שפוך על עצמך לשטוף את המלח ולרענן את הגוף במים חמים.

בהצלחה!

למבחר חליפות הגלישה שלנו לחצו כאן>

יש לכם שאלה, עצה, טיפים, כיתבו אלינו ב"צור קשר".

השארת תגובה