טום קארן

אחד הגולשים המשפיעים ביותר בעולם הגלישה

טום קארן

 הקארמה של קארן

טוענים שמיתוס הוא סיפור או דמות שאנשים רוצים להאמין בה, גרעין של אמת שהתגלגל מפה לאוזן והפך להשראה ללא כל בסיס במציאות. טום קארן הוא יוצא מן הכלל לטענה זו. לגולשים הצעירים והיותר מבוגרים שבינינו, טום קארן מייצג את הסמל האולטימטיבי למהות ספורט גלישת הגלים, לקשר בין הגולש לים, להתבטאות האינדווידואלית, לספורטיביות והתחרותיות, לאומץ לחקור ולפתוח גבולות חדשים, לכבד את מסורת הספורט וגיבוריה ולטפח השראה לדורות חדשים שלגולשים.

מקור להשראה

זה לא מפתיע שבעבור גולשים מכל העולם טום קארן הוא מקור להשראה, שכן כיום נדמה שגולשים מקצועניים עסוקים בעיקר בקריירות, ספונסרים ובלנצח את התחרות הבאה. גם קארן שותף לתעשיית הספורט. כשקארן מתחרה, הוא גולש בנחישות לנצח את חבריו הגולשים, עובד קשה בשביל ספונסרים (Rip Curl, Channel Islands ועוד) וממשש את ההצלחה המקצועית לכלכלית. אך קארן מביא משהו אחר לספורט. בטבעיות הוא מצליח לשלב אלמנטים של פשטות, צניעות ו"חיבור לקרקע", יסודות שמהן צמח ספורט הגלישה ושלעיתים קרובות כל כך בולטים בחסרונם בהווה הממוסחר.

קארן – הגולש

סגנון הגלישה של קארן הוא רב צדדי ומרתק. ביכולתו לשלב סטייל זורם, מובנה ורציף יחד עם ביצועים מהירים, חדים ומלאי כוח. קלי סלייטר הגדיר את סגנון הגלישה של קארן כ"גאונות", "גלישה רוחנית" "הדרך שצריך לגלוש על גל". קשה לאמוד את ההשפעה של קארן על הספורט, אך רשימת הגולשים המקצועניים עליה קארן השפיע ארוכה וסביר להניח שהוא אחד הגורמים הראשיים להפיכת הספורט לכל כך פופולרי בשלושת העשורים האחרונים.

קארן – מחוץ למים

ניתן לזהות כיצד אישיותו המגוונת מקרינה על סגננו במים ומסקרנת אותנו כאחד. מחד הוא מעריך את הרגשת הניצחון וכל ההנאות שבאות איתן ומאידך מצניע את ההצלחה פן תפגע במהות הספורט. היותו 3 פעמים אלוף העולם בגלישה (1985,86,90) והמשך השתתפותו בתחרויות גלישה בסבב המקדים והמקצועי יכלה לגרום לכל אחד מאיתנו את תיסמונת "ההצלחה עולה לראש", אך קארן מקפיד להוקיר את הפרטיות, הפשטות והבסיסיות שבספורט.

נראה שכשקארן גולש, הוא מחפש את האמת, את הגל המושלם, וזה עדיין יוצר השראה לכולנו.

השארת תגובה