המועצה לישראל יפה

חינוך, מודעות ופעילות סביבתית

פעילות המועצה

האוטובוס פונה בשדרות רוקח, נכנס לחניה, ובין עצים עוטפי שבילים ומדרכות מצוחצחות, צץ לו באופן מפתיע מבנה מטופח ומזמין הבולט בהשתלבותו בסביבה. מיקומה של "המועצה לישראל יפה" הולם את הפעילות הענפה בה התחילה לפני כ 40 שנה.

פעילות המועצה חולשת על מגוון תחומים, מהובלת פרויקטים פיסיים, יוזמות סביבתיות (ארציות ומקומיות), שיקום, שימור וטיפוח אתרי נוף בעלי מורשת, טיפוח סביבתי בסביבה האורבנית, וכמובן דגש על חינוך והגברת המודעות בישראל לנושאי איכות הסביבה.

הביקור

טרם הגעתי למקום, אודה כי הייתי ספקן וצפיותיי מהרצאה בנושא איכות הסביבה לא היו גבוהות. אך עם כניסתי למבנה, נוכחתי לדעת שלא מדובר בעוד מוסד בירוקרטי ולא מעודכן, אלא במרכז ידע אשר שואף לקידום רציני של מטרותיו. במועצה ישנו אולם כנסים מסודר ומאובזר המארח הרצאות לחברות ואירגונים במשק ופעילויות חינוכיות לילדים ונוער. בנוסף קיימת ספריה עם חומרים רלוונטיים ובית קפה/מסעדה מזמין המשקיף על נחל הירקון. הצוות היה מקצועי ומסביר פנים וסיפק מידע רב למבקרים במקום.

החומר בהרצאה היה מעניין, מאורגן וממוקד, דבר השמר על תשומת לב המשתתפים. החל מסקירה היסטורית מהירה והבהרה של מהי "סביבה" וממה היא מורכבת, מערכת היחסים בין האדם לסביבה (השפעות העבר וההווה), השלכות העתיד על הסביבה והמחיר הצפוי לאדם, לחי ולצומח. חשוב מכל, ההרצאה סיפקה ידע כיצד ניתן לפעול לשיקום, שיפור ושימור הסביבה. הודגשו עקרונות כגון מיחזור, חיסכון במים, צריכה אחראית והחשיבות בתמיכה ואחריות ציבורית ביצירה ושינוי חוקים התורמים לאיכות הסביבה. לאחר ההרצאה היה ברור שהמשתתפים קיבלו לפחות משהו אחד מרכזי; את האופציה להתחיל לחשוב אחרת.

המועצה מספקת מגוון שירותים וחוויות למבקרים (סיורים, הרצאות, כנסים מיוחדים ופעילות ילדים ונוער).
למידע נוסף: http://www.israel-yafa.org.il/Hebrew/

השארת תגובה