לישים לגלשן

כל מה שרצית לדעת

לישים לגלשן

רובנו משתמשים בו והוא אחד האביזרים היחידים שבד"כ גולשים לא מוותרים עליו. ליש הוא אביזר המקשר בין הגולש לגלשן ומשמש כציוד נלווה לגלישה. בחירת ליש נכונה יכולה להיות משמעותית עבורכם ממס´ סיבות אך החשובות שבהם הם בטיחות ונוחות. ליש יכול להיות במקרים מסוימים החבר הכי טוב שלכם ובמקרים אחרים להפריע לחווית הגלישה.

להלן מספר טיפים אשר יעזרו לכם לבחור את הליש המתאים עבורכם:

  • חשוב להשתמש בליש אשר מתאים לאופי הגלים בהם תגלוש. על הליש להיות באורך מינימלי של שני מטר. כאשר הליש קצר מדי, הגלשן עלול להישאר קרוב מדי אליך ולסכן אותך בזמן הנפילה מהגלשן וההתערבלות במים. לעומת זאת, כאשר הליש ארוך מדי, הגלשן עלול להתרחק ממך לאחר הנפילה למים (דבר העלול להקשות להגיע אליו לפני שסט גלים נוסף מגיע) ועלול אף לסכן גולשים נוספים הנמצאים בסביבתך.
  • ככל שהגלים גבוהים יותר, כך על הליש להיות ארוך יותר. הליש הארוך מצמצם את הכוחות הפועלים עליו ומקטין את הסיכוי להקרע. בחופי גלישה כגון מפרץ וויאמאה (הוואי), צ´אופו (טהיטי), מפרץ חצי ירח (קליפורניה), גדת קורטז (קליפורניה), טודוס סאנטוס (מקסיקו), גולשים משתמשים באורך ליש היכול להגיע לחמישה מטר.

      

  • בחר ליש עם מנגנון רוטציה. מנגנון זה מאפשר לליש להסתובב סביב ציר ולא סביב עצמו. בנוסף בחר ליש שרצועת רגל פשוטה, נוחה ושקל לשחררה (סגירה יחידה מומלצת על פני הסגירה הכפולה). שיקולים אלו הינם בטיחותים במקרים בהם הליש יכול להתפס מתחת למים והינך רוצה להשתחרר. במידה ונקלעת למקרה כזה, גש לרצועת הרגל עם שתי ידיים במטרה שתוכל לשחרר את הליש בהזדמנות הראשונה.

 

  • בקשו מהמוכר בחנות הגלישה לחבר לכם את הליש לגלשן.
  • ודאו שבחיבור בין הגלשן לליש, הרצועה המחברת עוטפת את הזנב ולא הליש עצמו על מנת שבזמן נפילה הליש לא יבקע את הזנב.
  • נסה לגלוש כאילו אתה לא משתמש בליש. התייחס לליש כאל אביזר נוח ולא כאל אביזר הכרחי, דבר זה יפתח יכולת לשלוט בגלשן גם בזמן wipeouts.

 בהצלחה!

יש לכם עצה, חוויה שעברתם עם ליש הגלשן, כיתבו לנו.

ללישים שלנו לחץ כאן>

השארת תגובה