טיול גלישה במלדיביים

יומן מסע

טיול גלישה במלדיביים

למה לנסוע לטיול גלישה במלדיביים

לאחר שנה של עבודה קשה ומחשבות בלתי פוסקות על חופש עם גלים מושלמים, החלטתי שהגיע הזמן לנסוע לטיול גלישה. הרי כל אחד מאיתנו פתח חוברת גלישה שבתמונת האמצע נמצא גולש עם חיוך אופורי של מים כחולים, שבירה מושלמת וברקע אין זכר לכלום למעט אי בודד ומג´ונגל. ואני בכל פעם שאלתי את עצמי, איפה לעזעזל נמצא המקום הזה ומתי אני יכול להיות שם?

כניגשתי לבחור את המקום שיכול לספק לי את חווית הגלישה הזאת שמעתי על מספר אפשרויות כמו אינדונזיה, האיים הקאנריים, סרי לנקה וכמובן האיים המלדיביים. כל מה שידעתי שאני יכול לנסוע לתקופה של עד שבועיים, התקציב היה בערך $2000-$2500 ושאני מחפש תנאי גלישה טובים. כשהתחלתי לברר דרך חברים ואתרי אינטרנט רלוונטיים על האופציה הטובה ביותר בשבילי, האופציה שעלתה שוב ושוב היא טיול גלישה לאיים המלדיביים.

למה? טיול גלישה לאיים המלדיביים התאים באופן כמעט מושלם לכל מה שרציתי. המלדיביים נמצאים יחסית קרוב לישראל, מציעים תנאי גלישה טובים ועיקביים בעונה שבין מאי לספטמבר (מים חמים וגלים בגובה מומצע של 1-2.5 מטר), התקציב מתאים והאיים מספיק מבודדים בשביל להתנתק ולהרגע אך עדיין מפנקים. בקיצור מה צריך יותר – מושלם בשביל לעשות שלושה דברים: לגלוש, לאכול ולנוח.

             

על האיים המלדיביים

מומקמים דרומית-מערבית לאי סרי-לנקה (דרום הודו), האיים המלדיביים הם שרשרת אטולים באוקינוס ההודי שיוצרים סדרת איים כמעט 1200 במספר. האיים, אשר מוקפים בשוניות אלמוגים חיות, חשופים לסוולים המגיעים מהאוקינוס ההודי ומשמשות כמגן חי מפני סערות. השוניות, אשר מפוזרות על פני שטח רב, יוצרות לגונות רבות ובית לדגה מהעשירות והנדירות בעולם. השילוב הנ"ל יוצר סביבה טבעית מרהיבה ביופיה ויעד תיירות נהדר לצוללנים, גולשים וחובבי ספורט ים שונים.

מרבית שטח האיים נמצא רק 1.5 מטר מעל פני המים. עליית גובה פני הים והמשך תופעת ההתחממות הגלובלית בעשורים האחרונים מהווים איומים מרכזיים על קיומם של האיים. האיים מפוזרים באזור קו המשווה ודומיננטים ע"י האקלים הטרופי. הטמפרטורה במשך השנה נעה בין 25-35 מעלות צלזיוס והבריזות מהאוקינוס ההודי מאזנות את הלחות הגבוהה. הצמחיה בקו החוף היא בעיקרה שיחים ירוקים וסבוכים (בשל קרבתם למי הים המלוחים). לעומת זאת בתוך האיים ניתן למצוא גידולים שונים (חלקם מתורבתים) כגון עצי קוקוס, עצי תאנה, בננות וכו´.

האיסלם הינה הדת הרשמית של רפובליקת המלדיביים וחוקי המדינה מבוססים על חוקי האיסלם. האוכלוסיה באיים המלדיביים מגיעה לכ 300,000 ומרביתם מוסלמים. לישראל יחסים דיפלומטים עם המלדיביים וישראלים אינם זקוקים לאשרות כניסה.

 

חבילות טיולי גלישה המוצעות לגולשים

בד"כ החבילות המוצעות לגולש הן שהות על אי, שהות על יאכטה, או שהות משולבת על אי ויאכטה. ההחלטה נבעה כמובן משיקולים אישיים של שילוב בין פינוקי האי וגלישה מגוונת באי עצמו ובאיים הסמוכים. משיחות עם גולשים שיצאו לטיולי גלישה באי וביאכטה, הפידבק היה בשניהם לחוויה מדהימה, רצופה בגלישה ותנאים שהות טובים. הם סיפרו שאחד הדברים החשובים זה לדעת מראש ובאופן ברור את התנאים על האי והיאכטה ומה השהות כוללת (שתייה, אלכוהול וכו´). לאחר התלבטויות מרובות, החלטתי לבחור בשהות של כ 10 ימים על אי שנקרא לוהי-פושי, אתר תיירותי ידוע שכולל חוף גלישה עם שבירה שמאלית בעלת שם עולמי.

 

הטיסה למלדיביים

לארוז את התיק לטיול הגלישה לקח לי בערך רבע שעה. תיק גב שבו דחפתי בעיקר מכנסי גלישה, חולצות קצרות, תיק רחצה, שני ספרים ומצלמה טובה. את ציוד הגלישה (שני גלשנים, לייקרה, שעווה, לישים וחרבות) זרקתי לתוך נרתיק הגלשנים. בשדה התעופה ביקשו כסף על מטען הגלשנים (למרות ששולם מראש) בטענה שישנם שני גלשנים בתיק. גם בהלוך וגם בחזור, ראיתי שהרבה תלוי על איזו דיילת קבלה אתה נופל. לכן מומלץ להסתכל מה קורה מסביבך, לחייך ולהיות מנומס והסיכויים שלך להתחמק מתשלום על הגלשנים רק יגדל.

ישנן שתי דרכים עיקריות להגיע לאיים המלדיביים מישראל. הראשונה טיסה דרך ירדן והשנייה טיסה דרך הודו. הטיסה שבחרנו היתה דרך ירדן. למרות שהמרחק למלדיביים מישראל יחסית קצר, הטיסה יכולה לקחת זמן בגלל הקונקשנים (ישראל-ירדן-סרילנקה-מלדיביים). קח נשימה ותהנה גם מהנסיעה. כמות ומגוון האנשים הזרים העוברים דרך שדות התעופה של מדינות אלו מדהימה ונראה בהחלט כאילו אתה בעולם אחר. חשוב גם שבתור ישראלי מטייל, תפגין נימוס וסובלנות לסובבים אותך ולכל אורך הטיול.

ההגעה למלה, בירת המלדיביים, היתה טובה למדי, ולמעט החרמת אלכוהול בגבול, המעבר היה חלק וכל הציוד הגיע שלם. סירה מטעם האי אספה אותנו ותוך חצי שעה היינו על האי. מזג האוויר היה מושלם, המים כחול-טורקיז והשקט בלגונה היה מטעה. ההגעה ללוהי-פושי לוותה במשקאות קרים וכניסה לחדרים ממוזגים ונוחים.

במהלך שהותי גיליתי שמרבית כח העבודה על האי הוא שילוב של מקומיים וזרים בעיקר מהודו וסרילנקה השכנה. החדרים, השירות והאוכל על האי היו סה"כ טובים, אבל נוכחתי לדעת שהמלדיביינים קודם כל רוצים כסף ואח"כ נותנים שרות, וזה לא תמיד נתן הרגשה נעימה ומסבירת פנים. יחד עם זאת רובם מרוויחים מעט מאוד כסף ואולי טבעי שזה המניע העיקרי ל"פוליסת השרות" שלהם.

גלישת גלים במלדיביים

זרקנו את הדברים בחדר והלכנו לבדוק את הברייק. ככל שהתקרבנו, הרעש מעוצמת הגלים התגבר ונחשפו גלים בגובה מומצע של 2.5 מטר, עם התקפות של 3.5 מטר. הגלים היו מהירים וחזקים אך נשברו בצורה מושלמת מעל הריף. הסשן הראשון היה דגימה קטנה לסוג הגלים שמחכים לנו בימים הקרובים. מהגולשים "הותיקים" על האי, הבנו שיש לנו מזל ושנפלנו על מזג אוויר מצוין וים גבוה, שכן הימים הקודמים לוו בגשם ורוח חזקה. הים הראה רק סימנים של עלייה ואכן בימים שבאו גובה הגל טיפס ל 4 + מטר.

הגלים בברייק של לוהי-פושי השתנו במשך שעות היום. לעיתים, שינויים ברוחות והזרמים גרמו לתנאים ים וגל קשים יחסית, אך בד"כ עם כניסת הגאות והרגעות הרוח הים סיפק את הסחורה והתנאים לרוב היו מושלמים. גלשנים שבורים, לישים קרועים וחרבות תלושות היו מראה שכיח בברייק, תוצאה של הגלים המהירים והחזקים. במקום פגשנו גולשים מכל העולם (ספרד, אוסטרליה, ברזיל, גרמניה), אך ללא ספק הבולטים היו הגולשים מישראל שהפגינו יכולת וסטייל ראויים להערכה. ראוי לציין את קבוצת הגולשים מאשדוד שבלטה במיוחד בליין-אפ והיתה דומיננטית בכמות הגלים ואיכות הגלישה המופגנת במים. לגלרייה המלאה לחץ כאן >

באיים הסמוכים קיימים ברייקים לשמאל ולימין, ויש באפשרותך לקחת סירה (ב$40) ולגלוש כל יום במקום אחר. השבירות הפופלריות באזור הם: סולטן, פסטה פוינט, ג´ילז, צ´יקנס, נינג´ה ועוד. בכל אי הגל קצת שונה ומס´ הפיקים משתנה, אך בכולם תמצא גלים מושלמים.

בשביל מרבית הגולשים שפגשתי באי, זהו לא הביקור הראשון. חווית הגלישה במלדיביים היא מהטובות בעולם ולכן גולשים רבים מוצאים שהיעד הקרוב יחסית, הגלים המושלמים והסביבה המרהיבה היא הבחירה הטבעית והמתאימה להם, ומי יכול להאשים אותם.

להלן המלצות עיקריות לטיול שלך:

  • בחר סוכן מוכר וותיק בטיולים מסוג זה.
  • ברר היטב מה החבילה כוללת – הטיול במלדיביים הוא טיול יקר. בדוק נושאים כגון אם החבילה כוללת שתייה ואלכוהול (ואיזה), מס´ ארוחות, חיבור לאינטרנט וכו´. בדוק גם מה לא כלול בחבילה. אל תסתפק בביטוי "הכל כלול"-המושג הזה גנרי מדי ומכיל מס´ קטגוריות של תכולה.
  • כנס לאתר האינטרנט של היאכטה/מלון ובדוק את הצוות, הציוד והשירותים שניתנים במקום.
  • וודא שמה שהזמנת אתה מקבל – רוב העסקאות במלדיביים מתבצעות ע"י ביצוע תשלום מראש. לכן חשוב לוודא לפני כן שהיאכטה/חדר שהזמנת הוא מה שאתה מקבל בסופו של דבר ולא משנים לך ברגע האחרון את ההזמנה. מומלץ מאוד לקבל אישרור (confirmation) מהמלון או היאכטה ישירות (בנוסף, ולא רק מהסוכן שלך). בדוק היטב את פרטי ההזמנה – זמני טיסות, זמני המתנה בנמלי תעופה וזמני השהות במלון/יאכטה.
  • דרכונים – אין צורך בויזות למלדיביים, אבל מומלץ שדרכונך יהיה בתוקף לפחות לחצי שנה קדימה.
  • קופון לגלשן- ודא שהקופון מחברת התעופה תואם את מטען הגלשנים.
  • ציוד גלישה –תנאי הים והגלים במלדיביים משתנים, אבל בכל מקרה מומלץ להביא גלשן שאתה מכיר וסומך עליו שיוכל לספק את הסחורה. בנוסף מומלץ להביא גלשנ/ים, חרבות ולישים נוספים למקרה הצורך. ערכת תיקונים לגלשן ודאקטייפ יועילו במקרים של פיצוצים בגלשן.
  • רפואי – אתה בכל זאת נמצא על אי או יאכטה, לכן מומלץ לארוז תרופות בסיסיות כמו כדורים נגד כאבי ראש ,מחלות ים, משחות נגד יתושים, יוד, פלסטרים וכל מה שנחוץ לך (מומלץ אפילו לארוז קופסת אנטיביוטיקה למקרה חרום). כמובן לא לשכוח תכשירי ומשקפי הגנה מהשמש.
  • מחשב וטלפון נייד – אין בעיה ואפילו שמיש להביא מחשב נייד לטיול. אם ברצונך להביא טלפון נייד לטיול ,ודא שקנית חבילת שרות מהספק הסלולרי שלך.
  • מצלמות – חובה לצלם את היופי המיוחד הזה. לצילומי גלישה מומלצת עדשה 50-250 מ"מ.
  • טיפים נוספים: להגיע גם עם מספיק מזומן (אם תרצה לתת טיפים), זוג כפכפים נוסף, חטיפים, נגן MP3 וכו´, דיסק-און-קי (מכשיר זכרון נייד). לא להביא/לקנות אלכוהול.

אתרי תחזיות גלישה למלדיביים:

www.windguru.cz/
www.surfline.com (דרוש מנוי)

 מצא את האיים המלדיביים:


View Larger Map

לגלריית התמונות מהמלדיביים לחץ כאן >

לגלריית הוידאו מהמלדיביים לחץ כאן >

נשמח לשמוע את חווית טיול הגלישה שלך – כתוב אלינו.

השארת תגובה