ג'ולי גולדסטין

אומנית בגלים

תכירו: ג’ולי גולדסטין

כשבוחנים את ההדפס האומנותי של ג’ולי גולסטין, הוא מעביר באופן מופלא את הפאן הנשי בגלישת גלים. היבטים של חופש, אומץ ויופי מחווית הגלישה, שלעיתים נראים לגולשים (ממין זכר) כמובנים מאליו, מצליחים לשמח ולחזק את המגמה האומנותית והנשית בספורט גלישת הגלים. ג’ולי שואבת את ההשראה מהסביבה הטבעית, הים, תרבות הגלישה ומסעות בעולם. השילוב של ליטוגרפיה, הדפסה בשיטת תבניות עץ, תפירה, סריגה ו"אומנויות נשים" שונות מייצר אומנות עכשווית בעלת מוטיבים עירוניים וחוויתיים.

מההשראה ליצירה

בהצהרת האומן שלה, ג’ולי מסבירה שהיא שואפת לתעד את חוויותיה מחייה האישיים הכוללות את האנשים, הזכרונות, הפעילויות ותחומי העניין שסובבים אותה. לסביבה הטבעית של מקום מגוריה הנוכחיים ב Cardiff by the Sea בקליפורניה ולפני כן בניו-יורק, יש השפעה ישירה על יצירותיה. אלו באים לידי ביטוי בניגודים ומערכות היחסים בין הצבעים, המרקמים והחומרים שבהם היא בוחרת להשתמש. ג’ולי מוסיפה שהיא בוחרת לתעד חוויות יחודיות כגון הרגשת הגלישה ועצם היותה גולשת, זכרונות של אינטארקציות מהחיים, מהים, חברים ומשפחה.

הדפסה בעץ משחק תפקיד מרכזי בחייה כיוצרת. ג’ולי משתמשת במסורים, כלי פיסול, סוגי עץ ובד שונים, מגוון צבעים, ניירות וחומרים זמינים בעבודותיה על מנת להדגיש מוטיבים כגון טבע, הבדלים בין המין הנשי לגברי ומערכות יחסים בין קטבים. אלמנטים אלו מתבטאים בניגודי מרקם חדים ורכים, צבעים, איכות משטח העץ ותוצר ההדפס הסופי.

אומנות ואינדיווידואליות

ג’ולי רואה חשיבות ממדרגה ראשונה לשלב אומנות בחינוך הנוער. היא מדגישה שאומנות מאפשרת לנוער את ביטוי האינדיווידאליות, את החופש להביע דעה ללא שיקולים של אם זה "נכון או לא נכון". גישתה משקפת את הקשר הישיר לגלישה, בה לגולש את היכולת להביע את אישיותו על הגל, לשחרר אנרגיה בצורה חיובית ולספק השראה לגולשים אחרים.

עבודותיה מעוררות עניין רב בקהילת הגלישה ובעולם האומנות ככלל. יצירותיה הוצגו בגלריות ברחבי ארה"ב, צרפת, יפן וברזיל ופורסמו במגזינים שונים. ע"פ כל הערכות, ג’ולי תמשיך לעשות גלים בים ומחוצה לו, ואנחנו כמובן נעקוב.

השארת תגובה