גלשן תוצרת חו"ל או כחול לבן

הבחירה בין גלשן מיצרן מקומי או מחו"ל

גלשן תוצרת חו"ל או כחול לבן

נכון! אנחנו רוצים את הגלשנים הכי טובים, המודלים הכי מפורסמים, במחירים הכי אטרקטיבים…אתמול ועכשיו. בעולם של גלובלזיציה מטורפת, הגלשנים ומוצרי הגלישה השונים זמינים לכולנו. יצרני גלשנים מהעולם כבר מזמן זנחו את גבולות השוק המקומי ומשווקים גלשנים מגוונים כמעט לכל פינה בעולם, כולל לישראל.

השאלה המתבקשת: האם באמת נשאר מקום לגלשנים תוצרת כחול לבן?

רבים מעריכים שלא. הטענה העיקרית היא שמגוון הגלשנים המיוצר ע"י החברות המרכזיות בעולם נותן פתרון אופטימאלי לגולש גם מבחינת איכות, זמינות ואפילו גם במחיר. היצרנים המרכזיים בעולם מעצבים מודלים המתאימים למגוון תנאי גלישה כולל כאלו המתאימים לתנאי הגלישה בישראל. בנוסף הם מסבירים שבעידן המסחר באינטרנט, הזמנת גלשן בהתאמה אישית כבר לא מהווה בעיה. גולש בעל ידע בסיסי במאפייני הגלשן יכול להתאים לעצמו בלחיצת כפתור את מידות הגלשן (אורך, רוחב, עובי וכו´) ולקבל גלשן חדש, מותאם אישית, של פירמה מוכרת ומוכחת ע"י מיטב הגולשים, וזאת מכל מקום בעולם.

"המעמד הבינוני" נעלם

שוק הגלשנים בשנים האחרונות מציג מגמה מענינת. העלמות מדורגת של יצרני גלשנים בסדר גודל הבינוני והשתלטות כמעט מוחלטת של היצרנים הגדולים. תופעה מענינת נוספת היא שהשייפרים הקטנים (backyard-shapers) מצליחים לשרוד במלחמה נגד ענקי הגלישה.

האיכות והזמינות של גלשנים מחו"ל גרמה לגולש הגלים הממוצע לנטוש בהדרגתיות את הפירמות המקומיות (בסדר גודל הבינוני) ולפנות יותר ויותר לפירמות גלובליות כגון Al Merrick, Rusty, JC, T&C וכו´. יחד עם זאת אחוז גולשים מסוים עדיין בוחר שלא להפנות עורף לשייפר המקומי הקטן. גולשים אלו מאמינים בנחרצות שמערכת היחסים הקרובה בינם לבין השייפר המקומי מהווה את הבסיס והדרך האולטמטיבית ליצירת המג´יק-בורד האישי.

איך הם מתמודדים ושורדים

על מנת להתמודד עם המגמה בשוק, יצרני הגלשנים בסדר גודל הבינוני נוקטים בגישות שעד לפני מס´ שנים כמעט ולא היו על הפרק. ראשית, יצרנים שבעבר החזיקו בחנות את הפירמה שלהם בלבד, נאלצים להכניס לחנויות המפעל יותר ויותר פירמות ידועות ואף נעשות יבואניות של אותן חברות מתחרות, גם אם קיים סיכון פוטנציאלי לשם הפירמה שלהם. שנית, על מנת להשאר תחרותיים במחיר הן עברו לייצר במזרח הרחוק (בדומה לחברות הגדולות) או לייצור גלשנים בעזרת מכונות להגברת האיכות והורדת עלויות של ייצור הגלשן. השימוש במכונות איפשר ליצרן הבינוני גם להעתיק מודלים מהחברות הגדולות ובעצם לספק אלטרנטיבה גנרית וזולה ללקוח.

ניתן לראות יתרונות וחסרונות במגמה הנוכחית. היצרנים הגדולים ממשיכים להוביל את השוק מבחינת העיצובים, איכויות הגימור של הגלשן וקבלת גלשן מוכח ע"י מיטב הגולשים בעולם. לעומת זאת השייפר המקומי מספק עיצוב ושירות המבוסס על בסיס הכרה אישית עם הגולש. שתי האופציות לגיטמיות ולא ניתן להצביע על אופציה מועדפת. בסופו של דבר רצוי לבדוק מה טוב וחשוב לך בתור לקוח שמשקיע את מיטב כספו על מנת להגביר את ההנאה מחווית הגלישה בתוך ומחוץ למים.

השארת תגובה