גלשני טאפלייט Tuflite

כל מה שרצית לדעת

גלשני טאפלייט Tuflite

העשור האחרון הביא איתו לא מעט מהפכות בתחום שיטות הייצור של גלשנים. אולי אחד השינויים המרכזיים היה השימוש בחומרים חדשים אשר ישלבו חוזק, קלות ושיפור האיכות תוך צמצום עלויות ייצור וזיהום סביבתי מינימלי.

אחד החידושים הפופלרים ביותר בתעשיית הגלשנים היה הטאפלייט. הטאפלייט בעצם מתייחס לטכנולוגית ייצור בשיטת סנדוויץ´. גרעין EPS-Foam עטוף במספר שכבות משולבות של גלאס-אפוקסי, High-Density-Wood/Foam וגימור סופי של צבע. ההבדל מהותי מגלשן רגיל (PU) שבד"כ עשוי מ"גרעין" של קצף ושתי שכבות של פייברגלס.

יתרונות וחסרונות של הטאפלייט

טכנולגיית הטאפלייט הציגה יכולות מרשימות. גלשן הטאפלייט הינו חזק, קל ועמיד יותר בהשוואה לגלשן רגיל. הטאפלייט יכול לעבור חודשים של סשנים במים ולא להראות סימני הדרדרות בחומר כדוגמת פיצוצים וקריסת הדק (החלק העליון של הגלשן).

אולי המאפיין הבולט ביותר בטאפלייט זו ציפה חזקה אשר מתורגמת ליכולת חתירה טובה יותר ותגובות תמרון רגישות יותר. יחד עם זאת בשל הציפה החזקה כאשר גלשן הטאפלייט נע במהירות על הגל, ישנה נטייה לגלשן לרחף/לקפץ במים ולהיות רגיש יותר בזמן ביצוע bottom-turns. שימוש בחרבות גדולות יותר יכול לעזור לצמצום תופעה זו.

גמישות החומר היא מאפיין נוסף שנדרש לדבר עליו. הטאפלייט קשיח ובעל מאפייני גמישות שונים מאלה של גלשן רגיל ולכן מגיב באופן רגיש במיוחד לשינויים באנרגיית הגל ולתמרון הגלשן במים. גלשן רגיל מקבל את גמישותו בעיקר משידרית העץ ולכן הוא מגיב ומרגיש שונה לאנרגיית הגל ולפעולות הגולש בגלשן.

בניגוד בד"כ לגלשן רגיל, חשוב לדעת שבמקרה של פגיעה בגלשן הטאפלייט מומלץ לתקן מיד פיצוצים וכו´ ולא להמתין וזאת בשל קונסטרוקצית הייצור (EPS והשכבות העוטפות אותו).

מרבית גלשני הטאפלייט מיוצרים בתהליך ממוכן ולא ידני/מסורתי ולכן מהווים אלטרנטיבת ייצור מצוינת לחברות גלשנים אשר רוצים לשכפל מודלים מוצלחים. היתרון בשבילך הוא שגלשן הטאפלייט יהיה העתק מדויק של אותו מאסטר-גלשן מוכח ומוצלח. יחד עם זאת יהיה קשה מאוד לקבל את אותו גלשן מאותה חברה בהתאמה אישית.

האם הטאפלייט טוב יותר?

גלשני הטאפלייט פשוט מרגישים שונה במים ולכן התשובה הטובה ביותר לשאלה זו היא ההרגשה של הגולש במים. ישנם גולשים אשר מתחברים למאפייני הטאפלייט ומנצלים את הציפה הטובה לצבור מהירות ומומנטום ולתגובות המהירות שלו במים. ישנם גולשים אשר מרגישים קושי ברור לשלוט ולתמרן את גלשן הטאפלייט במים בהשוואה לגלשן רגיל. לכן למרות שהטאפלייט היא בהחלט אופציה טובה ולגיטמית, מומלץ שבמידה ולא גלשת עליו לפני כן, פשוט לנסות אחד לפני שרוכשים.

למבחר הגלשנים שלנו לחץ כאן>

השארת תגובה