ריילס גלשן

הדפנות החיצוניות של הגלשן

ריילס גלשן

בתהליך עיצוב הגלשן לא מעט תשומת לב ניתנת לריילס, ובצדק. הריילס הם הדפנות החיצוניות של קווי מתאר הגלשן ומאפיינים את הדרך שבה הגלשן יושב וחותך את המים.

ביטויים כמו "הרייל נתקע לי" ו"הגלשן לא זז" הם בד"כ תוצאה של האינטרקציה בין ריילס הגלשן למים. לכן, איזון נכון בעיצוב הריילס יכול לשפר את יכולות הגולש לשלוט ולתמרן את הגלשן במים.

בריילס ישנם שני פרמטרים המשפיעים על תפקוד הגלשן במים:

עובי הריילס– ככל שהריילס יותר עבים/מלאים, כח הציפה גדל ולכן הגלשן יציב, קל לחתירה ולתפיסת גלים. יחד עם זאת ריילס עבים/מלאים מקשים על היכולת לסובב את הגלשן לעומת ריילס דקים בהם קל יותר "להשען" על הרייל ולהגביר יכולת תמרון.

אופי הריילס – פרמטר שני וחשוב בעיצוב הרייל הוא צורת הקצה (the rail edge). קצה ישר/פינתי מאפשר למים "להשתחרר" מהגלשן בקלות ותורם למהירות וחופשיות תנועת הגלשן במים. לעומת זאת קצה מעוגל מאפשר למים לעטוף את הריילס ו"לאחוז" בגלשן, דבר הגורם לרדיוס פניה רחב ונטיה להאט את הגלשן.

סוגי ריילס נפוצים:

קצה חד (Hard edge) – מאפשר לגלשן לשבת גבוה על פני המים וגורם לחופשיות ומהירות מירבית במים.

קצה עגול (Soft edge) – מאפשר לגלשן לשבת נמוך יותר על פני המים ותורם לשליטה טובה יותר בגלשן.

rails-soft               rails-hard

קצה מהודק (Tucked under edge) – הינו אחד קצוות הריילס הנפוצים והיעילים ביותר בשל היכולת לשלב את החופשיות של הקצה החד עם האחיזה והשליטה הקצה העגול.

קצה חתוך (Chine) – בתוך קו הרייל קיים קצה מישני ( כמו שדרה) המאפשר שיפור ברמת השליטה והחופשיות. הקצה החתוך נפוץ בגלשני לונגבורד מודרנים בכדי לספק לגולש יותר נקודות חופשיות ותמרון לאורכו של הרייל.

rails-tucked-under-edge              rails-chine      

הרייל הזה הוא שלך

העבר את ידך על הריילס (מהאף לזנב). הבט בקצה הדופן. מרגיש ורואה את השוני? לעיתים קרובות השייפר משתמש בקומבינציה של עיצובי ריילס (מעוגל בשילוב עם חד) על מנת להגביר את יכולת התמרון אך מבלי לגרוע מיכולות השליטה, היציבות והמהירות של הגלשן.

rails-shaper

דוגמאות לשילובים בעיצוב הריילס ניתן לראות בברור בגלשני שורטבורד כאשר דופן הגלשן משתנה באופן דראסטי יחסית מקצה עגול באזור האף לקצה חד באזור הזנב. לעומת זאת בגלשני לונגבורד קלאסיים השוני בדופן הרייל הינו מתון ועדין יותר.

ככל שתגלוש יותר חשיבות הרייל ואופן תיפקודו במים יחשפו. אך בד"כ הרעיון העיצובי הוא שככל שהגלים נמוכים ומתונים ריילס "חדים" יהוו יתרון בשל התרומה למהירות והחופשיות הגלשן, וככל שהגלים גדולים, מהירים וחזקים ריילס מעוגלים יספקו יותר שליטה.

יש לכם שאלות, חוויות, הערות – כיתבו אלינו בצור קשר.

השארת תגובה