הביצועים של הלונגבורד

5 הביצועים שמגדירים אותך כלונגבורדר

הביצועים של הלונגבורד

למרות שישנם הרבה ביצועים על לונגבורד, ריכזנו חמישה שלדעתנו מסמנים את היחודיות של סגנון הלונגבורדינג, כאלו שמפרידים בין השורטבורדר ללונגבורדר.

ביצוע מס’ 1: Cross-Stepping – צעדים מוצלבים על הגלשן

הדרך הקלאסית לנוע מהזנב לאף גלשן הלונגבורד.

הדרך הנכונה ללכת על הלונגבורד הינה בצעדים מוצלבים, כאשר פלג הגוף העליון רגוע ויציב. הליכה מוצלבת מאפשרת שליטה טובה יותר בהעברת משקל הגוף מנקודה אחת לשנייה על הגלשן. ביצוע נכון של Cross-Stepping יעזור לך לשלוט באנרגיית הלונגבורד במים, במעבר שוטף בין ביצועים ויוסיף לך המון חן וסטייל.

ביצוע מס’ 2: Hang-5 – חמש אצבעות מעבר לאף הלונגבורד

Hang-5 הינו אחד הביצועים הפופלרים ביותר בלונגבורדינג. לעיתים כאשר לא מתאפשר לגולש להיות בנוזרייד מלא, ה Hang-5 מאפשר לו לקרב ולהוציא רגל אחת ו5 אצבעות מעבר לקצה של אף הגלשן בעוד הרגל השנייה נשארת מאחור ונושאת את מרבית משקל הגוף. ללא ספק ביצוע קלאסי ברפטואר הלונגבורדר.

ביצוע 3: Hang-10 Noseride – נוזרייד עם עשר אצבעות מעבר לאף הלונגבורד

הביצוע האולטימטיבי וזה שמפריד את הלונגבורדר מהשורטבורדר.

אין ביצוע אחר שכל כך מייצג את גלישת הלונגבורדינג יותר מהנוזרייד Hang-10. הגולש שנמצא עם עשר אצבעות רגליו מעבר לקצה אף הגלשן, חווה הרגשה של ריחוף ועילוי מעל המים. הנוזרייד דורש תזמון נכון על הגל, שינוע משקל הגוף לאף הגלשן ב Cross-Stepping (ראה ביצוע מס 1) ויכולת שליטה ואיזון בזמן הנוזרייד.

ללא ספק ציוד נכון כמו גלשן לונגבורד נוזריידר (Longboard-Noserider), התמדה ותרגול יביאו אותך לנוזרייד המושלם ובסטייל!

ביצוע 4:   Drop-Knee-Turn – חזרה לגל (cutback) עם פניית ברך

ביצוע Drop-Knee-Turn נובע מהצורך של הגולש לתמרן את המסה הגדולה של הלונגבורד במהירות ובחדות. הביצוע נעשה כאשר הגולש ממקם את הרגל האחורית באחד מצידי השידרית של זנב הגלשן, מנמיך את הברך ומעביר את משקל הגוף עליה. כיום ישנם גולשי לונגבורד שה Drop-Knee-Turn הפך לסממן היחודי שלהם כגון קווין מיסק, ריי גליב וקווין קונלי. כאשר הביצוע נעשה נכון, הוא יכול להפוך לכלי פונקציונאלי ומרשים בגלישה שלך.

ביצוע מס 5: Paralell Stance – גלישה עם תנוחת רגליים מקבילות.

עוד משנות ה50 ה Parallel-Stance נחשב לאחד הביצועים הקלאסים בלונגבורדינג. כאשר הגולש מרגיש שהוא ממוקם בנקודה היעילה והמהירה ביותר על הגל (Perfect-Trim), הוא עובר מעמידה טורית לעמידה מקבילה (שתי הרגליים מקבילות לצידי השידרית) ומשמר מצב גלישה זה הנקרא לעיתים Glide. למרות הסטאטיות היחסית של הביצוע, כאשר ה Paralell-Stance מבוצע עם חן ורוגע זהו מפגן מרשים של יכולת גלישה והבנת הגל.

יש לך תמונה בביצוע על לונגבורד או ביצוע לונגבורד שאהוב עליך?

שתף אותנו ותוכל לזכות בחולצה וכובע של Big Blue.

השארת תגובה