משקפי שמש לגלישה

הגנו על עצמכם - הם לא רק ליופי

משקפי שמש לגלישה

משקפי שמש הם אחד מסימני ההיכר של גולשי גלים. חברות גלישה ומותגים למינהם משקיעים הון בפיתוח ושיווק משקפי שמש אופנתיות, אך האם הם באמת מספיק טובות בשבילך? למרות שלפעמים הגולשים מתייחסים למשקפי שמש כאל אביזר אופנה, חשוב לזכור שהמטרה העיקרית של משקפי שמש היא להגן על העיניים.

הגנה מפני קרינת השמש

בדיוק כמו שאתה משתמש בתכשירים להגנת העור מפני קרינת השמש, כך עליך לוודא שמשקפי השמש מספקים לך 100% הגנה לעיניים מפני הקרינה האולטרה-סגולית (UV). כגולשים אנו מבלים הרבה זמן בבהיה ישירה ועקיפה לתוך קרינת השמש. כולנו מכירים לדוגמא את הניצנוצים היפים על פני המים ואוהבים לבהות בהם. נצנוצים אלו הינם ריכוז של קרני השמש אשר פוגשות את עיננו ויכולות להזיק להן. עיניים אדומות, לחץ בעיניים, כאבי עיניים, כאב ראש, תשישות, עיוורון זמני ומחלות עיניים (כגון טריגיום או "נחש העין") הם דוגמאות לתוצאות מחשיפת יתר של העיניים לקרינת השמש. הדרך הטובה ביותר למנוע תופעות אלו ולהגן על העיניים היא להרכיב משקפי שמש טובות העומדות בתקן הבריאותי.

להלן מספר טיפים בבחירת משקפי שמש:

רכוש משקפים מחברה מוכרת. מרבית הסיכויים שהיא עומדת בתקנים הבריאותים

ודא שמשקפי השמש מספקים הגנה של 100% מקרינה אולטרא סגולית (UV). במידה ואינך יודע את רמת ההגנה של המשקפיים, אופטומטריסט יוכל לבדוק לך בקלות את רמת ההגנה

ודא כי משקפי השמש אינם משבשים את הראיה

ודא כי עדשות משקפי השמש שלך אינן שבירות

ודא כי המשקפיים מכסים היטב את העיניים (גם בצידי העין)

אין לנו תירוצים

כיום ישנו מגוון רב של משקפי שמש אשר נותנים פתרונות מצוינים נגד חשיפה לקרינת השמש בסביבות שונות. לחברות המובילות ישנם דגמים של משקפי שמש העמידים במים ולתנאים מאתגרים אשר יספקו מענה מקסימאלי ונוח בזמן הגלישה. לכן מומלץ וחשוב להקפיד להרכיב משקפי שמש בכל זמן שהותך בים ומחוצה לו.

 

השארת תגובה