סופיה מולאנוביץ´

הגולשת מפרו -מודל לחיקוי

ההתחלה של סופיה

סופיה מולאנוביץ´ נולדה בפרו-דרום אמריקה והתחילה לגלוש על גלשן גלים בגיל 9, אבל עוד לפני זה חופי הגלישה היוו חלק בלתי נפרד מילדותה (למדה לשחות בגיל 3 ובגיל 5 כבר גלשה על בוגיבורד). אך זה היה רק בגיל 13 שהיא התחילה את דרכה המקצועית על גלשן הגלים כאשר היא מפגינה יכולת ואמביציה גבוהה לספורט ומצליחה להרשים ולגייס ספונסרים כמו Billabong-פרו לתמוך בקרירה בחדשה שלה.

ציוני דרך בקרירה

ב1996 סופיה מתחילה לבנות לעצמה שם כגולשת בעלת כישורים מצויינים כאשר היא מגיעה להישג מרשים עם העפלתה לרבע הגמר בתחרות המכובדת של ה U.S Open בהנטינגטון ביץ´ קליפורניה.

ב1998, מולאנוביץ´ זוכה באליפות ה Pan-American בברזיל וב 1999 מקבלת את התמיכה הרשמית של חברת Roxy להתחרות בסבב המקצועי של הASP ובסבב אליפות העולם (WCT).

ב2001, מולאנוביץ´ מדורגת במקום השני בסבב התחרויות המקדים (WQS) ומפגינה לכולם שמקומה הוא אכן בסבב אליפות העולם (WCT).

ב2004, לאחר 3 שנים של צבירת נסיון והישגים מרשימים בסבב, מולאנוביץ´ זוכה באליפות העולם לגלישת גלים-נשים. בגיל 21 היא נעשית הגולשת הראשונה מיבשת דרום אמריקה שזוכה באליפות העולם.

הזכייה באליפות העולם מזניקה את מולאנוביץ´ למרכז הבמה של תעשיית הגלישה. אך זוהי יכולת הגלישה, הדרך והנחישות שהיא מפגינה לאורך הקרירה שלה שמרשימים ומשפיעים על גולשים וגולשות ברחבי העולם. לכן אין זה מפתיע שמולאנוביץ´ זוכה 3 פעמיים ברציפות בפרס "הגולשת המוערכת ביותר בספורט" (Surfer Poll Awards) ונכנסת להיכל התהילה של גלישת גלים בהנטינגטון ביץ´, קליפורניה.

לאן פניה מועדות

הגאווה הפרואנית שדוחפת את מולאנוביץ´ להצליח, הרצון והדרך המיוחדת שהיא עשתה בכדי להיות הגולשת הטובה ביותר בספורט ובעיקר האהבה האינטנסיבית שלה לגלישה הם שעושים את סופיה מולאנוביץ´ לאייקון גלישה ומהווים מניעים חזקים להמשך ההצלחה שלה. למעשה הדבר היחידי שהתחמק ממולאנוביץ´ עד עכשיו זה עוד אליפות עולם. מקווים ומצפים.

השארת תגובה