קילה קנלי

"אלוהים הוא גולש"

קילה קנלי מבצעת בבטחון מלא כל דבר שהיא רוצה או אוהבת לעשות. גולשת מקצוענית, גולשת גלים ענק, DJ ושחקנית הם דברים שקילה עושה, ועושה אותם בגדול. אספנו לכן מספר נושאים עליהם היא חושבת וקרובים לליבה.

נשארת נאמנה לדרך שלה

קילה שמחה על כך שבתחילת דרכה ליסה אנדרסן היתה המודל לחיקוי שלה. במטרה להצליח בגלישה, קילה ניסתה להיות ולהתנהג בדיוק כמו ליסה, אך מהר מאוד הבינה שלהתחקות אחריה זה תהליך מתיש ולא יעיל ושעליה למצוא את דרכה שלה. השינוי העיקרי בקילה התרחש כאשר היא הכירה בעובדה שהיא טיפוס פעלתני ודעתני ולא נשית "קלאסית". היא יותר התחברה והושפעה מגולשים כמו לירד המילטון, אנדי איירונס וברוס איירונס ושאפה למתג את עצמה כמורדת ומהפכנית בספורט גלישת הנשים. אומנם זה לקח זמן, אבל קילה מצאה את הנישה שלה ובאופן בילתי צפוי הפכה למודל לחיקוי בעצמה.

על נשים בגלישת גלים

קילה תומכת נלהבת למען קידום נשים בספורט הגלישה אך מבקרת את התנהלות התעשייה בנושא. היא מצביעה על אחת הבעיות המרכזיות בספורט וזוהי חוסר החשיפה של גולשות מקצועיות במדיה והתקשורת. היא מסבירה שלפני מספר שנים היתה התפרצות של מגזינים חדשים המוקדשים ספיציפית לגלישת נשים. מגזינים אלו הצליחו לקדם את הנשים בספורט משתי סיבות עיקריות. לראשונה, גולשות מצוינות (כולל קילה) מצאו את עצמן על שער המגזין ולא מוחבאות בתוך המגזינים המסורתיים (שדומיננטים בגולשים גברים). שנית, ספונסרים רבים שזיהו את הפוטנציאל השיווקי החלו לתמוך ולממן גולשות גלים ולמנף את הצד הנשי בספורט.

אך כיום מרבית המגזינים האלו לא הצליחו לשרוד כלכלית ונשאר רק מספר מצומצם של פלטפורמות תקשורתיות בהן ניתן להציג את אותן גולשות מוכשרות. היא מסבירה שנוצר מצב לא פרופוציונאלי ומזיק בו רוב החשיפה והכסף זורמים לגולשים, והגולשות כביכול, "לא מצדיקות" את המימון מהספונסרים. קילה חושבת שדרושה ראייה ארוכת טווח ואופק עיסקי מצד תעשיית הגלישה על מנת להעריך באופן מלא את הפוטנציאל הטמון בגלישת נשים.

גלישת גלים בשביל קילה

בילדותה, אמה של קילה נהגה לקחת אותה לכנסייה בימי ראשון. אך קילה, שהעדיפה ללכת לגלוש עם אביה, נהגה להסתתר בבית עד שאמה היתה עוזבת ואז מצטרפת לאביה ליום גלישה. גם היום קילה לא מתנצלת על התנהגותה וטוענת שהיא עדיין מרגישה הרבה יותר קרובה לאלוהים בים מאשר בכנסייה. היא מסבירה שהאנרגיה העצומה והרוחניות הטהורה שקיימת בים ובגלים, מחברים אותה ומאפשרים לה לדבר ישירות עם אלוהים – ללא שום מתווך באמצע. ודרך אגב, קילה משוכנעת שאלוהים הוא גולש. האמת היא שעם טיעונים כאלה קשה להתווכח איתה.

השארת תגובה