הנוזרייד – Noseride

הביצוע הזה שלך

סמל ליכולת וסטייל הנוזרייד

ספק אם קיים בהיסטורית הגלישה ביצוע יחיד המסכם כל כך את חווית הגלישה. גולשים כמו לאנס קארסון, מיקי מוניז, ג´ואל טודר, ווינגנאט, בונגה פרקינס ועוד גדולים אחרים עשו קרירות שלמות על בסיס הביצוע הקלאסי הזה. רבים יסכימו שכאשר הנוזרייד (Noseride) מבוצע נכון, הוא מסמל יכולת וסטייל שכמעט אין שני לו.

רוצה לבצע נוזרייד?

הנוזרייד, או הרכיבה על אף הגלשן, כביכול נשמע כביצוע פשוט, והוא אכן יכול להיות כך, כל מה שצריך זה נחישות, זמן להתאמן וגלשן מתאים. אז נחישות אנו מאמינים שיש לכם וזמן אתם תפנו, כי כמובן הגלישה זה הדבר הכי חשוב, אבל מה לגבי גלשן?

כיום קיים מגוון רחב של עיצובי לונגבורד המתאימים לתנאים ים שונים ולסגנונות גלישה מגוונים וראוי לציין שלא כל לונגבורד יצטיין בנוזריידינג (noseriding). בד"כ גלשני הלונגבורד המתמחים בביצועי נוזרייד, נקראים Classic Noseriders. גלשנים אלו מספקים יציבות ושליטה, היבטים קריטים ביכולת הגולש לאזן ולייצב את עצמו בזמן ההליכה על הגלשן ובהימצאותו על החרטום. לכן, שילוב מאוזן ונכון של אלמנטים עיצוביים (כגון תבנית המתאר של הזנב והאף, תחתית הגלשן, הריילס ומיקום החרב) יכול לספק את חווית הנוזרייד המושלמת.

הקשר בין עיצוב הלונגבורד לנוזרייד:

בד"כ שליטה ויציבות בגלשן הם פונקציה ישירה של מהירות הגלשן במים. כלומר, ככל שמהירות הגלישה יורדת, כך גוברת יכולת הגולש לאזן, לייצב ולשלוט בתנועות הגלשן. מסיבה זו ניתן למצוא בגלשני לונגבורד קלאסיים (classic noseriders) אלמנטים עיצובים כגון ריילס רכים, תחתית V, זנב צר וחרב גדולה התורמים להאטה במהירות הגלשן. איך וכיצד? בזמן הגלישה המים נוטים לעטוף את הריילס הרכים/עגולים ובעצם אוחזים בגלשן ומאיטים אותו, תחתית ה V גורמת לפילוס המים ולכן מאיטה את זרימתם על פני הגלשן (אפקט של מחרשה בשדה) והזנב הצר יחסית והחרב הגדולה, משמשים כמעין עוגן המאיט ומיצב את הגלשן.

היבט חשוב נוסף הוא אופי חרטום הגלשן והתאמתו לנתוני הגולש. רוחב ועובי אף הגלשן הם אלמנטים חיוניים המספקים את הציפה והיציבות הנדרשים לתמיכה במשקל הגולש וביצוע נוזרייד מוצלח. בנוסף, שייפרים רבים בוחרים לשלב קונקייב בתחתית אף הגלשן. זרימת המים המוגברת בקונקייב יוצרת אפקט עילוי אשר תורם ליכולת הגולש לעמוד ולהשען על החרטום מבלי שישקע מתחת לפני המים.

בחירת הנוזריידר (Noserider) המושלם

חשוב לדעת שעיצוב הלונגבורד היא תורה בפני עצמה. ישנם שייפרים אשר הקדישו את כל זמנם להתמחות ולהתמקצעות בעיצוב הלונגבורד. לכן אם ברצונך להשיג את הגלשן הטוב ביותר, מומלץ להתייעץ עם שייפר מנוסה בתחום, להתנסות עם כמה שיותר לונגבורדים במים, להתאמן כמה שיותר וכמובן להנות  בדרך לנוזרייד המושלם.

 למבחר הלונגבורדים לחץ כאן>

השארת תגובה