ריילס לונגבורד

מה היחס שלך אליהם

ריילס לונגבורד

50/50, 60/40, 70/30….על מה הוא מדבר?

לאחרונה חבר טוב פנה אלי וביקש שאצטרף אליו לקניית לונגבורד חדש. קפצנו לחנות גלישה הקרובה ובעוד אנחנו עוברים לונגבורד-לונגבורד והמוכר מסביר על כל אחת מיצירות האומנות שעומדות מולנו, שמתי לב שבכל פעם שהוזכרו ביטויים כגון 50/50, 60/40, 70/30, מבט של "על מה הוא מדבר?" משתלט על פני החבר שלי.

ובכן 50/50, 60/40, 70/30 וכו´ הם כולם ביטויים שעוזרים לתאר את אופי הריילס של הלונגבורד. אלו מתארים את היחס של מיקום הדופן החיצונית בקו הרייל (בין הדופן העליונה לדופן התחתונה). לדוגמא 50/50 ריילס מתאר דופן חיצונית הממוקמת במרכז הרייל, 60/40 מתאר דופן חיצונית הממוקמת קצת יותר לכיוון הדופן התחתונה של הגלשן, וכן הלאה. ראה דוגמאות.

        rails-50-50                rails-70-30

ההבדל בין ריילס הלונגבורד לשורטבורד

אם פעם הסתכלת והחלקת את ידך על קו הרייל של הלונגבורד שלך, לבטח הבחנת בשוני. בלונגבורד, קו הריילס בולט בזרימה ובמעבר שוטף של קצה הדופן (בניגוד לריילס של שורטבורד אשר במרבית המקרים משתנים בדרסטיות מהאף לזנב).

האמת היא שדפנות הלונגבורד הם אחד המאפיינים המבדילים בין הלונגבורד לשורטבורד. ריילס בשורטבורד משמשים כמעט באופן יחודי להגברת יכולת תמרון הגלשן, בעוד הריילס בלונגבורד משמשים גם אמצעי לשליטה ויציבות הגלשן במים. הנוזרייד, לדוגמא, נעשה קל יותר עם ריילס רכים כדוגמת ה 50/50 אשר מאפשרים למים לעטוף ולאחוז את דפנות הגלשן ובכך לייצב אותו.

  red-pants-noseride               Rell-Sunn-noseride

בתמונות ניתן לראות כיצד הריילס הרכים/עגולים מאפשרים למים לעלות ולעטוף את זנב הגלשן וכך מייצבים ומאזנים את משקל הגולש בזמן הנוזרייד.

מה היחס שלך אליהם

ישנו מגוון רחב וקומבינציות רבות של סוגי ריילס בלונגבורד וקשה להצביע על בחירה אחת נכונה. הדרך הטובה ביותר הוא לשאול את עצמך איזה סגנון גלישה אתה מנסה להשיג. ריילס רכים/עגולים כדוגמת ה 50/50 וה 60/40 יעניקו לך מאפייני לונגבורדינג קלאסי (פניות רחבות, שליטה ודיוק בסטייל והרבה זמן בנוזריידינג). ריילס חדים יותר כדוגמת ה 70/30 וה 80/20 יעניקו לך יותר סגנון לונגבורדינג רדיקאלי (מעבר חד מרייל לרייל, ביצועי כח מהזנב והרבה דמיון לשורטבורדינג).

בכל מקרה, בלונגבורד יש הרבה אורך רייל ולכן כדאי לתת להם את היחס הראוי.

יש לכם שאלות, חוויות, הערות – כיתבו אלינו.

למבחר הלונגבורדים שלנו לחץ כאן>

השארת תגובה