חרבות ללונגבורד

הגוון הייחודי של הלונגבורד שלך

חרבות ללונגבורד

חשיבות החרבות בלונגבורד

כשמזכירים לונגבורד ישר קופצים לראש מאפייני גלשן כמו נפח, ציפה, רוחב ואורך גדולים. היכולת של הלונגבורד לדוגמא לצבור מהירות, לעבור סקשנים בקלות ולספק תמיכה בזמן הנוזרייד (Noseride) נובעת בעיקר מאלמנטים אלו, ובשילוב גורמים נוספים, יוצרת את סגנון הלונגבורדינג שכולנו מכירים. יחד עם זאת כל לונגבורדר מרגיש כיצד המסה, הנפח והצורה של הלונגבורד מהווים אתגר ליכולתו לתמרן את הגלשן במים.

לשימחתנו, לשייפר ולגולש יש נשק סודי. החרב. בחירת חרב או חרבות נכונה ללונגבורד מהווה את אחד הכלים המרכזיים להתאמת סגנון הגלישה לגולש ושיפור יכולת המהירות, התמרון והשליטה במים. בד"כ בחירת חרב לגלשן מתבצעת ע"פ שטח הגלשן, כלומר, ככל ששטח הגלשן גדל, כך גם יגדל שטח החרב. למרות שברוב המקרים כלל אצבע זה נכון, בלונגבורד חשוב גם לבחון את הצורה, הפוייל ומיקום החרב בגלשן.

כידוע סגנונות הלונגבורדינג מגוונים (קלאסי, רדיקאלי, משולב) וכל סגנון טומן בתוכו דרישות שונות מהאלמנטים שהוזכרו. התאמת חרב/ות נכונה לסגנונך, תוכל לתרום רבות לשיפור הביצועים של הגלשן במים.

חרבות לסגנון הלונגבורדינג הרדיקאלי

ביצועים כמו aerials, 360, ופלוטרים אינם כבר רק נחלתם של השורטבורד. בשנים האחרונות, סגנון הלונגבורדינג הרדיקאלי נעשה פופלרי יותר ויותר בקרב לונגבורדרים. הסגנון מאופיין בפניות חדות, צבירת מהירות וביצועי כוח מהזנב. אז איזה חרבות יקדמו סגנון זה?

ע"י הוספת חרבות בצידי הריילס ובחירת חרב מרכזית בעלת בסיס צר, תבנית מתאר ישרה ושיפוע חד, יקטן רדיוס הפניה של הגלשן ויכולת התמרון תשתפר (ראה דוגמאות למטה). החרבות הנוספות משמשות כמעין נקודות ציר אותן הגולש מנצל לסובב ולשלוט בגלשן. כמו כן, זרימת המים המוגברת בין החרבות יוצרת דחף קידמי ותורמת לאלמנט המהירות.

נקודה נוספת שכדאי לקחת בחשבון היא מיקום וגודל החרבות. הזזת החרב המרכזית לקידמת אזור הזנב (לכיוון האף) וקירוב החרבות הצדדיות לשידרית הגלשן (ה Stringer) תתרום ליכולת התמרון. על מנת לצמצם את תופעת אחיזת היתר של החרבות במים, חשוב לשים לב למידות החרב (גובה, בסיס, נטייה). הקונפיגרציה הפופלרית ביותר היא חרב מרכזית בינונית (בסביבות ה 7.0 אינץ´) וחרבות צדדיות קטנות (בסביבות ה 3.5 אינץ´).

                  

חרבות לסגנון הלונגבורדינג הקלאסי

ביצועים כגון cross-stepping, wide bottom turns ו noseriding הם אבני יסוד בסגנון הלונגבורדינג הקלאסי, ולכן יכולת הגלשן לספק יציבות, שליטה וחופשיות היא חיונית. ברוב המקרים, חרב אחת מרכזית בעלת בסיס רחב, תבנית מתאר עגולה ושיפוע מתון תענה על דרישות אלו (ראה דוגמאות למטה). השילוב של חרב אחת עם ריילס רכים יספק סגנון המאופיין בקווי גלישה קלאסים, פניות רחבות וביצועים משוחררים. בד"כ החרב המרכזית תהיה גדולה (בסביבות ה 9.0”), עם פוייל מלא ותמוקם באזור האחורי של הזנב על מנת ליצב את הגלשן בזמן הנוזרייד.

                

חרבות לסגנון הלונגבורדינג המשולב

יותר ויותר לונגבורדרים מחפשים את השילוב בין עולמות הלונגבורדינג הקלאסי לרדיקאלי. לשימחתנו, טכנולוגיות חדשות איפשרו פיתוח מערכות חרבות מתקדמות המציעות מגוון רחב של קונפיגרצית חרבות. היכולת של הגולש להגדיר את מספר החרבות, צורתן ומיקומן על הגלשן, פתח לגולש הלונגבורד המודרני אינספור אפשרויות ובעצם טישטש את הגבולות הברורים שהיו קיימים בעולמות הלונגבורדינג. לכן מומלץ לכל לונגבורדר בין אם הוא שייך לסגנון הקלאסי, הרדיקאלי או המשולב להתנסות ולהנות ממגוון מערכות החרבות המוצע.

למידע נוסף ראה קטגורית עיצוב הגלשן/חרבות.

למבחר חרבות הלונגבורד שלנו לחץ כאן>

למבחר הלונגבורדים שלנו לחץ כאן>

השארת תגובה