ג'ואל טודר

מטשטש גבולות

סגנון הלונגבורדינג עדיין חי

"גולש ללא מאמץ", "גולש נשמה אמיתי", "לוקח אותנו חזרה בזמן"…אלו רק חלק מהדברים הנאמרים על ג’ואל טודר, אחת הדמויות המשפיעות והמוכרות בעולם הגלישה. טודר, נחשב לאחד הגולשים הרב-תכליתיים בספורט. למרות היותו מזוהה בעיקר עם סגנון הלונגבורד, טודר גולש כמעט על כל דבר; פיש (FISHES), רטרובורדס (retro), single fin pintails, טווין-פין (twin fin), גלשני "ביצה" למינהם (eggshapes), ומגוון עיצובים של השורטבורד המודרני. טודר גולש על עיצובים ותיקים ומוכחים וחושף את האופי והיכולות של כל אחד מהם. הוא לא מתבייש לשאוב רעיונות מההיסטוריה של עיצוב הגלשן, לשלב אותם בעיצובים מודרניים ולנסות את תפקודם במעבדה של תנאי ים שונים.

הקריירה

טודר התחיל את הקרירה שלו בסוף שנות ה-80 תחילת ה 90, וכבר אז בלט כאחד ילדי הפלא בחופי הגלישה של קליפורניה. סגנונו הזורם, החלק, הנוח, הרגוע והשלם הפך כבר לסימן היכר. סגנון הגלישה של טודר נגד את הטרנדים האופיניים לתקופה; ההשתלטות המוחלטת של השורטבורד ו"ההריגה" של סטייל הלונגבורד, הצבעים הזוהרים על הפנים ואורח חיים המאופיין ב "גדול יותר, זה טוב יותר". טודר אימץ לעצמו סגנון גלישה המושפע מאייקונים כמו סקיפ פריי, נאט יאנג, דונלד טאקיימה. הילד הזעיר והבלונדיני השאיר את מתחריו ועמיתיו לספורט המומים ונדהמים למראה היכולת והסגנון הזורם, הרגוע והשלם שהפגין בגיל כל כך צעיר.

למרות שטודר בלט לאורך כל שנות ה90, היה זה רק ב 1999 שטודר זכה באליפות באיים הקאנרים. במהלך השנים טודר הפך לאחד השגרירים והגורמים המשמעותיים בהתחדשות של סטייל הלונגבודינג, ובהפיכתו ללגיטימי ואפילו פופולרי בקרב הדור הצעיר.

גבולות חדשים

אחד המאפיינים של טודר הוא היכולת שלו לעמעם ולטשטש את הגבולות בין עולמות השורטבורד והלונגבורד, הישג לא טריווילי בעולם של קטגוריות גלישה ונותני חסויות ע"פ טרנדים. טודר מבחינתו חושב שלסגנון הגלישה המודרני המתרכז בביצוע אריאלים ו 3600 ללא הפסקה, יש עוד הרבה מה לקבל מלונגבורדינג. הסטייל הזורם והשלם בשילוב היכולת לבצע ביצועי כח מהזנב עד לאף מקנים ללונגבורד את הייחודיות שלו. טודר מוכיח זאת פעם אחר פעם כשהוא גולש ב"צינור" (הוואי) ובאופן שיגרתי משגע את הקהל בגלישה אשר עומדת בקנה מידה של ג’רי לופז וכל זאת על גלשנים בעיצובי רטרו של שנות ה60 וה 70.

היום, טודר הוא בעל חברת גלשנים Joel Tudor Surfboards, שותף ופרזנטור במגוון חברות גלישה וביגוד. הוא בוחר באיזה תחרויות להשתתף, ממשיך להופיע בסרטי גלישה ומקפיד להוביל פרוייקטים מעניניים בעולם הגלישה והים.

השארת תגובה